Понеділок - П'ятниця - 10:00 - 19:00,Субота, неділя- вихідний
01001, Київ, вул. Хрещатик, 7/11, оф. 211Україна

Досудове врегулювання суперечок

Наявність конфліктів – невід’ємна складова будь-якого бізнесу. Вміння їх вирішувати, знаходити конструктивний вихід з ситуації, з урахуванням власних інтересів – один з головних показників ефективності роботи керівної ланки компанії.

У більшості випадків досудове врегулювання конфліктів більш прийнятне як варіант у порівнянні з судовим вирішенням спорів. Це пов’язано з можливістю заощадження грошових коштів, часу та витраченого робочого часу співробітників.

Досудове врегулювання суперечок включає в себе:

  • Оцінку ймовірності застосування процедури врегулювання конфліктної ситуації:

Не завжди шлях перемовин з певних питань є прийнятним. Іноді є необхідність займати жорстку позицію в цілях захисту інтересів компанії. Наприклад профспілкова організація піднімає питання про суттєве збільшення розміру заробітної платні. У зв’язку з тим, що за результатами бюджетного року підприємство отримало мінімальний прибуток, задоволення вимог працівників може стати на заваді фінансуванню вже розпочатих проектів компанії, можливе виникнення заборгованості зі сплати податків та інших обов’язкових платежів. В цій ситуації процес перемовин може звестися до роз’яснення загальної фінансової ситуації представникам трудового колективу і не мати нічого спільного із задоволенням їх вимог. Загальна оцінка привабливості перемовин має звестися до відповіді на запитання: наскільки вигідним та доцільним є шлях перемовин?

  • Отримання згоди добровільної участі сторін у процедурі врегулювання суперечки:

Визначення та узгодження місця проведення преремовин, оцінка витрат. Даний етап включає в себе припустимість ведення перемовин усіма зацікавленими сторонами, оскільки до прикладу неможливо вести двосторонні перемовини лише за участі однієї сторони. Цьому передує етап відпрацювання потенційної можливості йти на певні поступки та підготовка можливих варіантів. Узгодження місця проведення перемовин – як окремий етап процесу не варто недооцінювати, оскільки від цього може залежати подальший розвиток та успіх всієї справи. На чиєму “полі”ви згодні грати? На своєму? А якщо інша сторона сама бажає бути в певному сенсі господарем ситуації? Реальна оцінка власних сил та спільної позиції має підказати вірну відповідь з мотивованою аргументацією. В певних випадках можна обрати варіант зустрічі на нейтральній території. Це підкреслить заздалегідь обумовлений рівний статус суб’єктів та повагу один до одного.

  • Підготовка схем та засобів врегулювання конфлікту:

Підписання мирової угоди, меморандуму, підготовка відповідних угод. Це завершальний етап усього процесу. Його може і не бути у випадку, коли сторони не досягли згоди щодо суттєвих моментів, якщо будь-кому з них не вигідні запропоновані умови та досягти компромісу не є можливим. Кожна зі сторін пропонує свій варіант. І так до того часу поки вони не зупиняться на декількох найбільш прийнятних. Можливим є підписання спільного меморандуму в контексті плану вирішення суперечки, а також мирової угоди як результату припинення конфлікту або іншої невизначеності у своїх правовідносинах шляхом взаємних поступок.

Проведення перемовин з банками щодо врегулювання проблемної заборгованості фізичних та юридичних осіб як специфічна сфера діяльності вимагає від боржника дуже чіткої аргументації обставин, які об’єктивно впливають на неможливість в повному обсязі виконати зобов’язання щодо повернення у встановлений термін кредиту. Необхідно переконати кредитну інституцію в тому, що витрачений час та додаткові витрати щодо стягнення заборгованості є гіршим варіантом. Одночасно з цим підтвердити свою готовність виконати зобов’язання з відстрочкою платежів. Реструктуризація заборгованості – результат вдалих перемовин, що є доречі вигідними для обох зі сторін.

Наші послуги у сфері досудового врегулювання спорів включають в себе організацію та прийняття участі в усіх стадіях процесу перемовин, що є гарантією обраного оптимального варіанту вирішення питання.